Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Arkivorganisering

  • Porsgrunn kommune har en sentralisert arkivordning med en arkivleder, organisert som egen avdeling for dokumentforvaltning og arkiv under virksomheten Serviceavdelingen.
  • Dokumentforvaltning og arkiv håndterer alle fysisk og elektronisk post sendt til kommunens felles postmottak eller felles epostmottak.
  • Dokumentforvaltning og arkiv registrerer og journalfører arkivverdig dokumentasjon i kommunens felles sak- og arkivsystem.
  • Dokumentasjon som skal registreres i fagsystem skal håndteres av den enkelte virksomhet selv. Post til Arbeidsgiverkontrollen, Barnevernstjenesten, Familiehelsetjenester, Kirkelig Fellesråd, Sosial- og flyktningetjenesten, PP-tjenesten, Psykisk helsetjeneste og rusomsorg, Tjenestekontoret, Tolketjenesten og Borgehaven åpnes ikke av Dokumentforvaltning og arkiv. Disse virksomhetene skal sende tilbake post til Dokumentforvaltning og arkiv dersom det skal registreres i sak- og arkivsystemet.
  • Kommunen har et sentralisert postmottak som håndteres av Dokumentforvaltning og arkiv, med noen unntak. Disse unntakene gjelder for sykehjemmene og hjemmetjenestene. Disse virksomhetene må videresende post til arkiv dersom det skal registreres og journalføres i sak- og arkivsystemet.
Laster...